درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25323صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 24 مرداد 1395 - 07:04
نوشتن برای وب  سایت های دولتی
برای نویسندگان وب سایت های دولتی این بدان معنی است که هنگام سازماندهی محتوا و نوشتن کلمات، بایستی خود را در جایگاه کاربران خود قرار دهند. کاربران انتظار دارند که محتوای وب سایت های دولتی ویژگی های زیر را داشته باشد:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شهروندان و صاحبان مشاغل بسیار خودخواهند! همگی آن ها معتقدند که اطلاعاتی را که در وب سایت های دولتی جستجو می نمایند باید مورد آن ها باشد: مرتبط، به آسانی قابل یافتن (دسترس) و به آسانی قابل درک باشد. آن ها صبر کمی در مقابل زبان های تبلیغاتی دولت و ازدیاد کلمات دارند، و همچنین از اصطلاحات ثقیل و کلمات اختصاری نفرت دارند.


به طور کلی کاربران اهمیتی نمی دهند کدام بخش از دولت اطلاعات، برنامه ها یا کمک مالی را فراهم می نماید و یا چرا. آن ها فقط می خواهند بدانند که چگونه و چه زمانی درخواست دهند، اجابت نمایند و یا به عنوان یک شهروند مسئول یا صاحب کسب و کار، به سادگی عمل کنند.


برای نویسندگان وب سایت های دولتی این بدان معنی است که هنگام سازماندهی محتوا و نوشتن کلمات، بایستی خود را در جایگاه کاربران خود قرار دهند.
کاربران انتظار دارند که محتوای وب سایت های دولتی ویژگی های زیر را داشته باشد:
 معتبر باشد.
 دقیق باشد.
 به روز باشد.
 جامع باشد.


کاربران نسبت به وب سایت های دولتی که محتوای آن ها دارای خصوصیات زیر باشد، واکنش خوبی از خود نشان می دهند:
 مرتبط با نیاز آن ها باشد.
 با لحنی دوستانه و خوب نوشته شده باشد.
 به آسانی قابل فهم باشد.
 به آسانی قابل پیدا کردن (دسترس) باشد.
 به آسانی قابل استفاده باشد.
 مفید و آموزنده باشد.


کاربران، وب سایت های دولتی که ویژگی های زیر را داشته باشد دوست ندارند:
- محتوای آن ها براساس ساختار سازمانی و خدمات آن ها مرتب و نوشته شده باشد، به جای آن که براساس نیازهای کاربران و یا طرق فکری آن ها نوشته شده باشد.
 - از اصطلاحات و کلمات اختصاری دولتی و شیوه بیان اداری استفاده شده باشد.
-  آن ها را وادار به خواندن اصول مربوط به یک برنامه یا کمک هزینه می نماید، پیش از آن که آن ها بدانند چگونه درخواست خود را مطرح نمایند.
 - فرض می کنند کاربران می دانند و یا برای شان مهم است که کدام اداره یا سازمان ارایه دهنده خدمات و یا اطلاعات است.
-  پیش از آن که اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اختیار او قرار دهند، نسبت به تبلیغ و ترویج برنامه های دولتی خود آن هم به شکلی پر هیاهو اقدام می نمایند.
 - یافتن اطلاعات را برای کاربران دشوار می نمایند.
 - آن ها را غرق در اطلاعات می نمایند.
- آن ها را غرق در لینک به سایر وب سایت ها می نمایند.
 - کاربران را وادار می سازند تا برای پیدا  کردن آن چه برای آن ها مهم است به سمت پایین صفحه حرکت نمایند.
- اطلاعات بی ربط و یا ناکافی ارایه می نمایند.
- مخاطبان آنلاین شما بسیار تحت تاثیر قرار می گیرند، اگر چنانچه وب سایت شما به آسانی قابل استفاده باشد، اطلاعات به آسانی یافت شوند و به سادگی قابل فهم باشند و از هر چیزی که کاربران در مورد وب سایت های دولتی دوست ندارند، اجتناب شود.
- انتظارات بیش از حد کاربران از انجام کسب و کار آنلاین با دولت به مراتب بیشتر از هر نوع استراتژی بازاریابی آنلاین دیگر می تواند به تبلیغ و ترقی دولت، اداره ها، خدمات و یا برنامه های آن ها شود.
 
 آزمایش کاربر با شهروندان و صاحبان مشاغل
- سریع ترین و موثر ترین راه برای پیدا کردن محتوای مورد نیاز مخاطبان شما، آن است که از آن ها بپرسید!
- این نیاز گران قیمت و وقت گیر نباشد.
 

در اینجا چند راه برای یافتن آن چه آن ها می خواهند، آمده است:
 - همکاران و دوستانی که نماینده مخاطبان هدف هستند، ایمیل زده و از آن ها بازخورد بخواهید. در مورد این که به دنبال چه نوع بازخوردی هستید صریح و شفاف باشید- به عنوان مثال بخواهید در مورد سبک، لحن، طرح، عناوین و واژگان، نظر دهند.
  یک گروه کوچک از کاربران (تا 10 نفر) که موافق به ارسال ایمیل هستند و یا به طور منظم به دفتر آورده می شوند، به منظور ارایه بازخورد در مورد بخش های خاصی از سایت، تشکیل دهید.
- یک درخواست برای لینک بازخورد در محلی مشخص بر روی صفحه وب خود قرار دهید.
 - در وب تحقیق نمایید - به دنبال گزارش هایی در مورد انتظارات و نیازهای کاربران باشید.
 - یک شرکت تحقیقات بازار و یا مشاور وب سایت را به منظور تحقیق در مورد نیازهای کاربران تان، به کار بگیرید.

 سناریوهای کاربر
هنگام تلاش برای یافتن محتوای مورد نیاز طیف های مختلف مخاطبان از وب سایت شما، بهتر آن است که برای هر نوع کاربر یک سناریو آماده نمایید. این امر مستلزم نگارش متنی مشروح که توصیف کننده طرز فکر و فعالیت های آن ها قبل، در حین و پس از بازدید از سایت شماست، می باشد.
این امر به نویسنده کمک می کند تا خود را در جایگاه کاربران معمول قرار داده و محتوا را از نقطه نظر آنان تجربه نماید.
 
 نگارش عناوین و تیترهای موثر
عناوین و تیترهای صفحات و بخش های مختلف در وب سایت شما زمانی موثر و کارامد هستند که:
 - برای مخاطبان هدف قابل درک و منطقی باشند.
 - از آوردن اصطلاحات ثقیل و کلمات اختصاری دولتی در آن اجتناب شده باشد.
 - مختصر باشند.
 - در یک نگاه نشان دهند که محتوای مربوطه در چه مورد است.
 - گوگل پسند بوده و از کلمات و عباراتی در آن استفاده شده باشد که احتمال استفاده از آن ها توسط کاربران در هنگام جستجو از طریق موتورهای جستجوگر وجود دارد.
 - به زبان ساده نوشته شده باشند.
 - مرموز نباشند.
- از آوردن نام برنامه ها یا طرح ها در عناوین و تیترها اجتناب نمایید - به جای آن از زمینه و یا موضوع برنامه مورد نظر در عنوان استفاده کنید.
 
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد